Vertaa verkkokauppoja - mitä ottaa huomioon ostaessasi netistä?

Vertaa verkkokauppoja - mitä ottaa huomioon ostaessasi netistä?

Elokuu 26, 2019

Kuinka minun kannattaa vertailla verkkokauppoja? Mistä saan parasta vastinetta rahalle?

Näihin kysymyksiin pyrimme vastaamaan! Samoja tuotteita saattaa myydä useampi kauppa. Mitä muuta kannattaa vertailla hinnan lisäksi?

Vertaillessasi eri verkkokauppoja, kannattaa kiinnittää huomiota etenkin seuraaviin asioihin:

 

 

Löytyykö yrityksestä luotettavia arvosteluita?

Katso mitä mieltä muut ovat yrityksestä. Netissä on monia eri arvostelupaikkoja. Osa on manipuloitavissa joten kannattaa kiinnittää huomiota myös siihen, missä arvostelut ovat.

Luotettavimpia arvostelu sivustoja lienee Google, Trustpilot, Yelp ja Facebook. Arvosteluja voit löytää myös hintavertailusivustoilta, kuten Hintaseuranta, Vertaa ja Hintaopas. 

 

Arlatec Oy Trustpilot arvostelut

Trustpilot on yksi maailman luotettavimmista arvostelusivustoista

 

 

 

Arlatec Oy arvostelut Google

Googlen arvostelut löydät helposti

 

 

Onko palauttaminen ilmaista vai maksullista? 

Mikäs sen ärsyttävämpää, kuin maksaa palautuksesta. Jos et haluakkaan tuotetta, et varmasti halua maksa palautuksestakaan. Kiinnitä tähän huomiota. 

 

Kuinka pitkä palautusaika on?

Onko palautusaika lain vaatima minimi 14 päivää vai uskaltaako kauppa tarjota pidemmän palautusajan ja näin kertoa sinulle, että he oikeasti luottavat itseensä ja tuotteisiinsa?

Jos jossain on pidempi palautusaika, on se tietenkin plussaa ja se luo turvaa sinulle. Jos kaupalla on käytössä lain vaatima minimi palautusaika, niin se viestii siitä ettei asiakkaasta välttämättä välitetä tosissaan.

 

Onko toimitus ilmainen?

Tämä on monelle se tärkein seikka. Löydätkö toimituskulut helposti ja onko ne selkeästi esitetty? Onko muualla tuote ehkä halvempi, mutta toimitus on maksullinen?

Ota huomioon kokonaisuus. Mikäli toimitus on ilmainen, hinta on useimmiten leivottu tuotteen hintaan. Siispä kauppa jolla on maksullinen toimitus, voi joissain tapauksissa tulla edullisemmaksi.

 

Kuinka pitkä toimitusaika tuotteilla on?

Tarkista toimitusaika. Onko toimitusaika kerrottu selkeästi? Jos toimitus viivästyy, lupaako kauppa hyvittää sen? 

 

Kuinka pitkä takuu tuotteilla on? 

Hoidetaanko mahdolliset takuu- ja ongelmatilanteet nopeasti? Mitä takuu kattaa? Kuinka pitkä takuuaika on? Mikäli et löydä takuuhuollon toiminnasta tietoa, kannattaa siitä kysyä kaupan asiakaspalvelusta. 

 

Asiakaspalvelu ja ammattitaito

Rehti, ammattitaitoinen asiakaspalvelu ilman turhaa tyrkyttämistä ja pakkomyyntiä on tärkeää. Myyjän tulee tuntea tuotteensa ja osata kertoa niiden ominaisuuksista, muutakin kuin tuotteen tekniset tiedot. Nehän lukevat jo tuotesivulla.

 

 

Sinun tulisi löytää vastaus näihin kysymyksiin helposti kaupan sivulta. Mikäli näin ei ole, kannattaa näitä kysyä asiakaspalvelusta tai jatkaa vertailua.

Jätä kommentti

Huomaa: Kommentit on hyväksyttävä ennen niiden julkaisemista.