|

Arlatec Oy toimitusehdot

 

 

 

Voimassa 01.06.2018 alkaen

Lue toimitusehdot huolella ennen tilaamista. Tilaamalla vakuutat, että olet lukenut toimitusehdot ja hyväksynyt ne. Mahdollisissa ongelmatilanteissa menetellään toimitusehtojen mukaisesti.

 

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Arlatec Oy 0908712-2. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Alaikäisellä ostajalla on oltava huoltajan suostumus tuotteiden ostamiseen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

 

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.arlatec.fi ostoskorin kautta. Voit tehdä tilauksen myös sähköpostin välityksellä, jolloin maksaminen hoidetaan laskulla.

Kaikista tilauksista lähetetään vahvistusilmoitus sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Suuremmissa tilauksissa meiltä pyytää myös tarjousta, jolloin katsomme hinnat, ehdot ja maksutavat tapauskohtaisesti.

 

Tilausvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet:

  • viitenumeron

  • tilinumeromme

  • laskun loppusumman

  • ostamasi tuotteet

 

Maksutavat ja maksuehdot

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. 

Tarjoamme maksupalveluita Klarnan, Paypalin ja Checkout palveluiden kautta. 

Checkout palvelun (Ainapay, Pivo, Mash, Jousto, Collector, verkkopankit sekä luottokortit) maksuehdot löydät täältä: https://checkout.fi/verkkokauppiaalle/maksuehdot/

Klarnan maksuehdot löydät täältä: Klarna tili , Klarna ehdot , Klarna-lasku , Klarnan yleiset luottosopimusehdot , Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot 

Paypal palvelun ehdot löydät täältä: Paypal User Agreement

 

Ennakkomaksu

Postitamme tuotteet, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Emme toimita tuotteita postiennakolla johtuen lähetysten noutamatta jättämisestä. Maksusuoritukset osoitetaan tilille FI76 5600 0520 5858 22 Arlatec Oy, tilausvahvistuksen tietojen mukaisesti. Ulkomaantilaukset IBAN: FI76 5600 0520 5858 22 BIC/SWIFT: OKOYFIHH 

Käsittelemme tilauksen heti samana tai seuraavana arkipäivänä, kun maksu on suoritettu. Jos maksuna on tilisiirto ennakkomaksuna, pidämme varausta 5 arkipäivää, jonka jälkeen tilaus raukeaa, jos maksu on suorittamatta.

 

 

Toimitusaika

Postitamme ja tilaamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Ennen klo 12.00 tehdyt tilaukset käsitellään samana päivänä. 

Varastossa ja tukkurilla oleville tuotteille toimitusaika on 2-5 arkipäivää. 

Ulkomailta tilattavissa olevilla tuotteilla toimitusaika on 7-19 arkipäivää tai 3-7 arkipäivää. Valitessasi ilmaisen toimituksen, on tilaustuotteiden toimitusaika 7-19 arkipäivää. Valitessasi DHL pikatoimituksen, on tilaustuotteiden toimitusaika 3-7 arkipäivää. Mikäli tuotteen kohdalla lukee toimitusaikana 3-7 arkipäivää, tarkoittaa se nopeinta mahdollista toimitusta, eli DHL pikatoimitusta joka maksaa 9.99€. Mikäli erikseen ei valita nopeinta toimitusta, on toimitusaika 7-19 arkipäivää.

 

Johtuen kuljetusyhtiöistä ja meistä riippumattomien tekijöiden vaikutuksista emme voi kuitenkaan taata, että tilaus on varmasti perillä 19 arkipäivän kuluessa. Emme ole vastuussa, mikäli toimitusaika venyy meistä riippumattomista syistä, esim. postin jakeluongelmista. Toimitusaika voi venyä sesonkien, esimerkiksi joulun ja lomien aikana. Pyrimme olemaan reiluja, mutta emme ole velvollisia hyvittämään pitkästä toimituksesta johtuvaa mahdollista mielipahaa, taloudellisia vahinkoja tai muitakaan kuluja. Tilausvaiheessa on otettava huomioon, että toimitus voi viivästyä. 

Mikäli toimitusaika venyy kohtuuttomasti, pyydämme ystävällisesti olemaan meihin yhteydessä. Mikäli olet tilannut tuotteesi DHL pikatoimituksella etkä ole saanut tuotettasi luvatussa määräajassa, ole meihin yhteydessä välittömästi. Mikäli olet tilannut tuotteesi DHL pikatoimituksella ja jostain syystä emme saa tuotettasi toimitettua luvatussa määräajassa (3-7 arkipäivää), olemme teihin yhteydessä sähköpostitse, jossa ilmoitamme viivästyneestä toimituksesta. Odotamme yhteydenottoasi, ennenkuin tilaamme tuotteesi. 


Sähköisesti toimitettavat tuotteet, kuten F-Secure toimitetaan yleensä samana arkipäivänä, kuitenkin viimeistään 24 tunnin kuluessa tilauksesta. Tarkistathan myös roskapostikansiosi, etenkin gmailissa aktivointikoodi usein löytyy roskapostikansiosta.

 

Takuu

Kaikilla tuotteillamme on 12 kuukauden takuu, ellei tuotetiedoissa toisin mainita. Takuu ei kata käyttäjän tekemiä vahinkoja, esimerkiksi putoamista tai kastumista. Arlatec Oy:lta ostettuja laitteita ei voi toimittaa muualle huoltoon. Mikäli laite viedään kolmannelle osapuolelle huoltoon, on asiakas itse vastuussa korjauksesta johtuvista kuluista. Lisää tietoa takuusta löydät osoitteesta https://www.arlatec.fi/fi/takuu-palautus

Laitteiden lähetys takuuhuoltoon on maksutonta. Useimmissa tapauksissa lähetämme suoraan korvaavan tuotteen tilalle, jolloin asiakas saa uuden laitteen käyttöön alle viikossa. Kannattaa kuitenkin huomioida, että takuuhuollossa voi mennä kauemminkin, jos esimerkiksi joudumme tilaamaan laitteeseesi uusia osia tai laite joudutaan lähettämään tehtaalle. Emme ole velvollisia toimittamaan sijaislaitetta takuuhuollon ajaksi.

Mikäli laitteesta ei löydy vikaa tai vika ei kuulu takuun piiriin, tulee asiakkaan maksettavaksi postimaksut ja käsittelymaksu 25€. Jos me emme löydä laitteesta vikaa ja asiakas haluaa, että se lähetetään tehtaalle tutkittavaksi, voi takuuhuollossa mennä 2-3 kuukautta. Mikäli tehtaallakaan laitteesta ei löydetä mitään vikaa tai se ei kuulu takuun piiriin, peritään asiakkaalta 60 euron maksu, joka koostuu toimituskuluista Suomesta tehtaalle ja takaisin. Laitetta ei palauteta asiakkaalle, ennen kuin maksu on maksettu. Lähettämällä tuotteen takuuhuoltoon eli Arlatecille, hyväksyt nämä ehdot.

Huom! IP67 ja IP68 luokitellut vedenkestävät laitteet eivät kestä merivettä.

 

Toimitustapa ja toimituskulut

Verkkokaupassamme on ilmainen toimitus joka tilaukseen. Ilmainen toimitus koskee kotimaan tilauksia. Mikäli tuote halutaan ulkomaille, veloitetaan toimituskulut erikseen laskulla. Mikäli haluat tuotteesi pikana, on se mahdollista DHL pikatoimituksella, joka maksaa 9.99€. Toimitamme tuotteita Postin, DHL, DB Schenkerin sekä Matkahuollon kautta. Toimitamme tilaukset pakettina ja maksikirjeenä. Vain pakettia voi seurata lähetystunnuksella. Lisätietoja Postin pakettivaihtoehdoista, maksuista ja kuljetustavoista saat osoitteesta http://www.posti.fi/ . Lisätietoja Matkahuollon pakettivaihtoehdoista, maksuista ja kuljetustavoista saat osoitteesta https://www.matkahuolto.fi/ .

 

 

Vaihto-, peruutus- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Reiluuden vuoksi tarjoamme kuitenkin kaikille tuotteillemme 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden. Jos tuote halutaan vaihtaa, palauttaa tai lähettää takuuhuoltoon, on tuotteiden lähettäminen takaisin maksutonta. Jos haluat palauttaa tuotteesi, voit lähettää sen meille maksuttomasti Postin kautta. Palautuksen voi tehdä joko näyttämällä Postissa paketissa olevaa rahtikirjaa tai pyytämällä asiakaspalvelustamme Helposti koodin. Palauttamisesta on aina ilmoitettava meille. Mikäli tuote palautetaan ilman erillistä ilmoitusta, tulee postituskulut asiakkaan maksettavaksi. Asiakas on vastuussa laitteen huolellisesta pakkaamisesta ja lähettäminen on asiakkaan vastuulla. Mikäli palautettava laite hajoaa kuljetuksen aikana, on asiakas korvausvelvollinen. 

 

Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen.

 

Tutustumisoikeus tarkoittaa:

Laitteisiin saa tutustua ulkopuolisesti ja sen perustoimintoja voi käyttää, esim. valikkoja voi selata, kameraa voi kokeilla jne.

Laitteisiin ei saa asentaa SIM-korttia tai muistikorttia

Muistikorttien on oltava käyttämättömiä

Laitteisiin ei saa tallentaa mitään

Ulkokuoressa/näytössä ei saa olla jälkiä

Panssarilasia ei saa asentaa laitteeseen

 

 

Mikäli ylläolevat ehdot täyttyvät, saat palautuksen rahana tai halutessasi tuotteet voidaan vaihtaa.

 

Mikäli ylläolevat ehdot eivät täyty, palautusta ei voi saada rahana. Saat palautuksen lahjakorttina kauppaamme tai voit vaihtaa tuotteesi. Mikäli tuote hajoaa sen jälkeen, kun palautusoikeus on päättynyt, viallinen tuote vaihdetaan vastaavaan/samanlaiseen tuotteeseen. Jos näytönsuoja on asennettu laitteeseen, ei näytönsuojasta voida palauttaa rahoja, koska näytönsuoja ei ole enää myyntikelpoinen.

 

Mikäli tuote halutaan vaihtaa, on laitteen lähettäminen meille maksutonta. Emme hyvitä postikuluja (DHL pikatoimitus). Mikäli laite vaihdetaan uuteen, tulee asiakkaan maksaa postikulut lähetyksestä meiltä asiakkaalle. Mikäli laitteen oston yhteydessä on ostettu asennuspalvelu, ei siitä voida rahoja palauttaa. Sähköisesti toimitettavilla tuotteilla, esim. F-Secure, ei ole vaihto- ja palautusoikeutta eikä niistä voida palauttaa rahoja tilauksen jälkeen.

 

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

Nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi

Pankkitilinumerosi

Kopio Arlatec Oy:n tilausvahvistuksesta

 

Palautusosoite:

Arlatec Oy

PL 237

80101 Joensuu

 

 

Jos tuotteessa on käytön jälkiä, vähennetään lahjakortille palautettavasta summasta alla olevan taulukon mukaan. Kaikki palautukset ja hyvitykset katsotaan tapaukohtaisesti. 

1) Tuotteessa ei ole käytön jälkiä -> Hyvitetään maksetusta summasta 100%

2) Tuotteessa on hyvin pieniä käytön jälkiä (enintään 1 näkyvä kolhu/naarmu/muu) -> Hyvitetään maksetusta summasta 70%

3) Tuotteessa on pieniä käytön jälkiä (1-3 näkyvää kolhua/naarmua/muu) -> Hyvitetään maksetusta summasta 50%

4) Tuotteessa on selviä käytön jälkiä (yli 3 näkyvää kolhua/naarmua/muu) -> Hyvitetään maksetusta summasta 35%

5) Tuote on selvästi vahingoittunut / tuote ei ole myyntikuntoinen (esim. rungossa/näytössä on halkeama/murtuma tai irronnut palanen) -> Hyvitetään maksetusta summasta 0%

 

Emme vastaanota palautuksia yli 30 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, palautetaan teille rahat valitsemanne maksutavan kautta 14 vrk kuluessa. 

 

Tilauksen peruuttaminen

Asiakkaan on ilmoitettava, mikäli haluaa perua kaupan. Mikäli asiakas antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että tilaus tulee yritykselle. Tällöin kuluttajasuojalain mukainen peruuttamisoikeus ei ole voimassa.

Asiakkaan on tehtävä ilmoitus peruuttamisesta sähköpostiimme myynti(at)arlatec.fi tai yhteydenottolomakkeella tai soittamalla meille tai kirjeellä. Tuotteen noutamatta jättäminen tai pelkkä palauttaminen ei ilman ilmoitusta riitä. Syytä peruuttamiselle ei tarvitse kertoa. Jos tuotteet on lähetetty asiakkaalle, jonka jälkeen tilaus perutaan, on asiakkaan vastuulla maksaa takaisin lähetyksestä koituvat postikulut. Mikäli tuote on tilattu ulkomailta (jolloin toimitusaika on 7-19 arkipäivää / 3-7 arkipäivää, lukee tuotteen tiedoissa), jonka jälkeen asiakas peruu tilauksensa, vähennetään palautettavasta summasta 35€, joka koostuu käsittelykuluista ja postimaksuista. Postimaksuja ei palauteta, mikäli tuote on jo lähetetty.

 

 

 

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen myynti(at)arlatec.fi, soittamalla asiakaspalveluumme 045 7873 4955 tai postitse:

Arlatec Oy

PL 237

80101 Joensuu

 

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut Postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin. Jos paketti on vioittunut Matkahuollossa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Matkahuoltoon. Emme vastaa kuljetuksessa vahingoittuneista paketeista, ellei se ole selvästi meidän syy, esim. pakattu todella huonosti. Mikäli asiakas palauttaa meille tuotteensa ja se on vahingoittunut kuljetuksen aikana, on vastuu asiakkaalla.

 

 

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Arlatec Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti. Arlatec Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.

Haluatko lisätietoja tai kysyä jotakin? Anna palaa! Pyrimme vastaamaan 24h sisällä.