Takuu ja palautus

Huom! Jos olet ostanut tuotteen suoraan meiltä ennen 1.9.2019, ota takuuasioissa yhteyttä asiakaspalvelu@arlatec.fi

 

Takuu ja palautusoikeus Kiinasta tilatessa

 

AliExpress

AliExpressistä ostaessa sinulla on ostajan turva. Tämän lisäksi sinulla on Paypalin / luottokorttitarjoajasi tarjoama turva. Mikäli saamasi tuote on vaurioitunut, vääränlainen tai et koskaan saa tuotetta, saat rahasi takaisin yleensä 15 päivän kuluessa.

 

AliExpressin mukaan myyjien on sitouduttava local requirements ehtoihin. Tämä tarkoittaa sitä, että sinulla on 14 päivän palautusoikeus sekä myyjän on huolehdittava tuotteen mahdollisesta takuusta. Puhelimissa takuuaika on yleensä 1-2 vuotta.

 

Takuutapauksissa tulee olla yhteydessä myyjään ja sopia takuuhuollosta. Joissain tapauksissa myyjä saattaa ohjata sinut paikalliselle huoltoliikkeelle (kuten Arlatec) ja he maksavat sinulle huollosta koituneet kustannukset. Voit myös itse ehdottaa myyjälle, voiko laitteen toimittaa Arlatecille huoltoon.

 

Riippuen myyjästä, osa tuotteista saatetaan huoltaa Kiinassa, osa eurooppalaisissa korjauskeskuksissa. Tässä tapauksessa saatat joutua itse maksamaan postikulut, mutta suosittelen neuvottelemaan asiasta myyjän kanssa.

 

Useimmissa tapauksissa sinun täytyy itse maksaa postikulut takaisin, mikäli tuote on saapunut ehjänä, ajoissa eikä siinä ole mitään vikaa. Viallisten tuotteiden osalta myyjän kuuluisi maksaa postimaksut tai palauttaa rahat. 

 

 

 

Sunsky-Online

Sunsky-Onlinesta ostaessa sinulla on ensinnäkin Paypalin tarjoama ostajan turva, mutta lisäksi Sunskylla on kattava turva omasta takaa.

 

Voit peruuttaa tilauksen 24h sisällä, mikäli tilausta ei ole vielä lähetetty. Sunskylla on 3 päivän palautusaika, eli kun saat tuotteen niin se tulisi lähettää 3 päivän kuluessa takaisin. Sinun täytyy itse maksaa postitus takaisin Sunskylle. Sunskylla tilatuissa tuotteissa on usein 1-2 vuoden takuu.

 

Takuutapauksissa tuote tulee lähettää Sunskylle takaisin tai joissain tapauksissa Sunsky voi pyytää ottamaan yhteyttä paikalliseen huoltoliikkeeseen (kuten Arlatec), joka suorittaa huollon. Voit myös itse ehdottaa Sunskylle, onko laite mahdollista toimittaa Arlatecille huoltoon. Tässä tapauksessa Sunskyn tulisi hyvittää sinulle huollosta koituneet kustannukset, mikäli takuunalainen vika todetaan.

 

Lähtökohtaisesti takuutapauksissakin joudut maksamaan itse postikulut, mutta suosittelen neuvottelemaan Sunskyn asiakaspalvelun kanssa, suostuvatko he maksamaan palautuksen takaisin Kiinaan.